Where can see IJSO?

Élménybeszámoló a 2023. évi, Thaiföldön rendezett Természettudományos Junior Diákolimpiáról. (Továbbá a régebbiekről)

Friss topikok

• Dina keresztmama: Attilám! Ürümmel oévasom a beszámolóidat.Ölellek Kívánom, hogy gondmentes, élménydús, sikeres legy... (2023.12.01. 13:19) Útlevél? Passz(port)...
  • Dina keresztmama: Ölellek Attilám! KÖszönöm a beszámolódat, nagyon élvezem.Szeretem a leírásaidat, képeidet. Járjato... (2022.12.02. 08:48) Bogota, avagy Blogotanépnek!
  • Dina keresztmama: Köszönöm. Kívánom a szerencsés hazaéréseteket és a bosszúságok gyors felejtését. Ölellek. (2019.12.10. 15:15) Időgéppel a gyakorlatra
  • Dina keresztmama: Köszönöm Attila. Legyen sok-sok élményetek, amit mi is élvezettel olvashatunk. Sok sikert! (2019.12.04. 08:20) A várva várt Katarzis
  • Dina keresztmama: Nagy élvezettel olvasom a beszámolókat, nézem a képeket. Puszillak. (2018.12.04. 09:17) We are in good hands

Linkblog

Beköszöntött a december, ami egyet jelent a soron következő (számszerint a 16.) IJSO-val! :) Amint azt a tavalyi évben átlagosan 4,5 percenként a tudomásunkra hozták, az idei rendező ország Katar, a verseny a fővárosban, Dohában lesz. Direkt járattal repültünk Budapestről, és mivel a gép helyi idő szerint éjfélkor szállt le, inkább egy nappal korábban érkeztünk. A nyitóünnepség tehát holnap lesz, élményeket azonban már ma is tudtunk gyűjteni! :)

A repülőút kiválóan sikerült, hála az újdonságnak: nem Lufthansával utaztunk, így nem kellett sztrájktól tartani. Ráadásul, mivel Tomi idén sem tudott velünk tartani sajnos, az én repjegyem is business osztályú lett, szóval nagyon kényelmesen utaztam. A reptéren kicsit sokáig kellett sorban állni az útlevél ellenőrzéshez, de egyébként minden különösebb izgalom nélkül zajlott az út. Vártak is bennünket, és a buszban is alig-alig kellett várakozni, az Iraki csapat hamar megérkezett utánunk. A diákok szállására mentünk először, a kétszer négysávos autóút végíg színváltós lámpaoszlopokkal volt kivilágítva, és számos felhőkarcoló is színesben pompázott. Egész jól nézett ki, a színes ledvilágítások mellett az épületek alakja is meglepően változatos. A diákok az Ezdan Hotelben töltik a hetet, ahol meg kellett várjuk, míg mindannyian megkapják a szobájukat. Ebben okozott némi zavar, hogy egy lány is van a csapatban, de pár perc alatt sikerült kisakkozniuk, hogy más országokból is érkeznek lányok, és velük lehet egy szobában. Miután ezt sikerült elintézni, visszaszálltunk a buszba, ahol a legszebb IJSO-s időket idéző módon mindenféle tájékoztatás nélkül várakoztunk kb 25 percet. De ezt követően végre eljutottunk a Mariotte-hotelbe! A szobatársammal egyelőre nem találkoztam, a 17-en lakom (Attila a 26-on, egy hatalmas lakosztályban, még egy külön asztal is van, aminél fogadhatná a szobájába látogatókat...), már innen is elég szép a kilátás. Megkaptuk a szokásos póló-hátizsák kombót is, és a hátizsákban lapult az első igazi meglepetés: egy jegyzetfüzet, ami egyben telefontöltő is! Persze magát a jegyzettömböt is lehet tölteni, ki ne ismerné az érzést, amikor le akarsz írni valamit, de rájössz, hogy a töltőn hagytad a füzetedet?! Teszteltem az éjszaka folyamán, tényleg működik!

A másik nagy meglepi a versenyen résztvevő 70 ország. Ez több szempontból is igazán meglepő, a legtöbb ország eddig talán 54 volt, és a szabályzat előírja, hogy mielőtt egy ország csapatot küldhetne a versenyre, egy évben megfigyelőt kell küldenie. A kétségek eloszlatása végett, a botswanai verseny nem a "megfigyelők támadása" néven vonult be a történelembe. Mint kiderült, Katar talált egy kiskaput az egyébként minden évben újra-meg újra átírt alapszabályzatban, miszerint meghívhat vendég-csapatot. Ez az eddigi szokásokban plusz egy haza csapatot jelentett, és esetleg valamilyen szomszédos országot. Nos, ezúttal 15 baráti ország hoz vendégcsapatot (elvileg, nekem vannak kétségeim, hogy tényleg meg is jelennek, sok zászlót láttam már egész héten üres asztalra kirakva...), így jön össze elvileg a rekordszámú résztvevő.

Más innováció is van: idén először, a tesztfordulót a diákok számítógépen teljesítik majd! A rendszer a bemutató tréningen mondjuk pont összeomlott, de megnyugtattak bennünket, hogy ez csak a tesztverzió, a versenyen amit használnak, az jobban működik. Maga az ötlet szuper, hiszen rengeteg papírt lehet megspórolni, ezért különösen jó, hogy B-terv gyanánt azért ki is nyomtatják az összes feladatlapot. Így sikerült összekötni a kellemest a hasznossal: a számítógépes problémák felléphetnek, de a papírt legalább elpazaroltuk... A második bemutató alkalmával egyébként jól vizsgázott a rendszer, és az 50% végülis nem olyan rossz arány...

Végül az este folyamán megvolt az első IB meeting is, amelyen megtudtuk, hogy új képviselőt kell választani három kontinensen (és vicces kamarásunknak hála ezt egy olyan prezentációból, amely arra is kitért, hogy John Wick-et és Bruce Willis-t sem lehet szabályosan jelölni...). Továbbá kiderült, hogy a kémia bizottság feje az egyetem szerves kémia tanszékén dolgozik. Csak remélni tudjuk, hogy időben szóltak neki, hogy ez nem része a verseny követelménylistájának... Reggel a buszok 7:30-kor indulnak, ami teljesen érthető, hiszen az innen 20 percre található helyszínen már 10 órakor kezdődik is a nyitóünnepség! Kész szerencse, hogy reggel 5:30-tól már úgyis lehet reggelizni...

A hotelből ki sem kell lépni, egyik kijárata belenyílik egy plázába. Ennek a közepén pedig mi más állna, mint egy hokipálya? Gyanítom hamarosan Katar téli-olimpia rendezésre is készülhet...

A panoráma a 17-ik emeletről.img-2232.JPG

Móka és zászlók: maga Télapó is saját csapattal érkezik úgy tűnik az idei versenyre! Nem csoda, ha összejött a 70 nemzet ;) (Libanon zászlaját látjuk egyébként, ahogy az a kép bal szélén olvasható is)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.