Where can see IJSO?

Élménybeszámoló a 2023. évi, Thaiföldön rendezett Természettudományos Junior Diákolimpiáról. (Továbbá a régebbiekről)

Friss topikok

• Dina keresztmama: Attilám! Ürümmel oévasom a beszámolóidat.Ölellek Kívánom, hogy gondmentes, élménydús, sikeres legy... (2023.12.01. 13:19) Útlevél? Passz(port)...
  • Dina keresztmama: Ölellek Attilám! KÖszönöm a beszámolódat, nagyon élvezem.Szeretem a leírásaidat, képeidet. Járjato... (2022.12.02. 08:48) Bogota, avagy Blogotanépnek!
  • Dina keresztmama: Köszönöm. Kívánom a szerencsés hazaéréseteket és a bosszúságok gyors felejtését. Ölellek. (2019.12.10. 15:15) Időgéppel a gyakorlatra
  • Dina keresztmama: Köszönöm Attila. Legyen sok-sok élményetek, amit mi is élvezettel olvashatunk. Sok sikert! (2019.12.04. 08:20) A várva várt Katarzis
  • Dina keresztmama: Nagy élvezettel olvasom a beszámolókat, nézem a képeket. Puszillak. (2018.12.04. 09:17) We are in good hands

Linkblog

Íme, az utólagos élménybeszámoló, képekkel és mindennel ami szem-szájnak ingere :P A fotók minősége katasztrofális, ezért előre is elnézést...

December 2. csütörtök

Az elmúlt két nap problémái után szerencsére a mi gépünk már pontosan indult Frankfurtba, így nem kellett attól félni, hogy lekéssük a csatlakozásunkat. Rendben oda is értünk, és az első nagy élmény itt ért, Villányi Tanár Úr jóvoltából bemehettem a Lufthansa „Senator Lounge”-ába, ahol ingyen jól bereggeliztünk:) Sőt, ittunk két Bailey’s-t is. Ezután felszálltunk a repülőre, ahol volt szerencsém a business osztályon utazni: hát ezt feltétlenül ajánlanám mindenkinek :D Az élvezetes repülés végén nagyjából a tervezett időben, 6 óra körül érkeztünk Abujába.

A reptéren várt bennünket, és velünk együtt kb 6 másik csapatot a főszervező, majd némi fejetlenség és értetlenkedés után elintézte, hogy szépen megvizsgálják a határon az útleveleinket. Az intézkedés azt célozta meg, hogy nyissanak nekünk egy külön kaput, és ne kelljen sorba állnunk, ami végül sikerült is neki, apró szépséghiba a dologban, hogy eddigre a gép összes többi utasa átjutott a kapukon… Persze aztán minket is beengedtek, a csomagjaink is rendben megjöttek (nem is tudtuk még ekkor, hogy ezzel milyen kivételesen jó helyzetben vagyunk másokhoz képest), és végül kitereltek a reptér elé. Itt csatlakozott hozzánk néhány guide, jelesül a diákok guide-jai akik nagyon kedvesen egy busz felé terelték az összegyűlt népet. A mi fiaink guide-ja kifejezetten aranyos (mi több, csinosJ) volt, kicsit beszélgettünk is vele, majd felkísért minket a buszra. Naivan azt gondoltuk, hogy mindjárt a szállóban leszünk, de nem így történt: kb 1-1,5 órát várakoztunk a buszban, miközben senki sem tudta, hogy mire, vagy kire várunk… ez idő alatt a buszban lévő TV-n fantasztikus pankrátor műsort vetítettek, amit külön kérésünkre sem kapcsoltak le, hátha a többieknek tetszik (ez a feltevés teljesen jogosnak látszott, például az első tv-hez legközelebb az iráni csapat csupa lányból álló küldöttsége ült, akik nyilván ilyen műsorokhoz vannak szokva…). Valahogy mégis túléltük a dolgot, és eljutottunk a Nicon Luxury Hotel-be, amely a gyerekek szálláshelye volt. Itt ismét eluralkodott a káosz, ahány embert megkérdeztünk mindenki mást mondott arról, hogy a tanároknak le kell-e szállni, bent hagyhatjuk-e a csomagot a buszban, be kell-e mennünk nekünk is regisztrálni… A konklúzió az lett, hogy átszálltunk egy másik buszba, és eljutottunk végre a Chealse Hotelbe, ahol a mi szállásunk volt. Kb ¾ 11 volt ekkor, és megindult a harc a szobák átvételéért. Eredetileg egy szerb fickóval lettem volna, ami onnan derült ki számomra, hogy hozzámlépett egy fehér borítékot tolva az orrom alá, miközben azt kérdezte: „Is it you? Is this your name?”. Ez becsapós kéréds volt, ugyanis a papíron két név volt, ő az alsóra mutogatott, ahol ez állt: „Gyratra N”. Próbáltam elmagyarázni, hogy ez épp csak hasonlít a nevemre, de nem igazán értette mit mondok, így végül inkább beletörődtem, hogy ez valóban az én nevem. Szerencsére ezek után sikerült elérni, hogy inkább Forman Balázzsal legyek egy szobában, aki a fiát kísérte el velünk a versenyre. A szobák után még némi vacsorát is kaptunk, de a kajákról majd máskor, ittunk egyet a szerencsés megérkezésre (ezzel ezen az egy napon kb kéthavi alkoholadagomat fogyasztottam el, a repülőn is kapható ingyen-piának hála) és lefeküdtünk aludni, mert másnap fél nyolcra már reggelizni kellett menjünk.

Az első busz

Villányi Tanár Urat kissé megviselte a várakozás

A buszban, amire átszálltunk, akár TV-t is lehetett nézni...

A hall ékessége, a csillár volt :)

Este fél tizenegykor ez a kiírás várt minket :) Szerencsére végül mégis kaptunk vacsorát:P

A szobánk, és szobatársam. Később azért nem volt ekkora rend :)

Szép nagy TV-nk volt legalább

A fürdőszoba meg tele volt nélkülözhetetlen eszközökkel :D

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagy mihály 2010.12.13. 00:19:57

Hihetetlen, hogy sikerült előhivni az ablakot, igy megirhatom első mondataimat.
Az utazásotok elég bonyodalmas volt. Nagyon örülök a részletes beszámolónak és a fényképeknek. Nagy kalandnak igérkezik a blogban való beszámoló. Cikák.

szonyoka 2010.12.13. 11:43:52

Reménykedem benne, hogy amikor megláttad a rózsaszín fésűt gondoltál rám és elhoztad :D:D... ezt a várakozós dolgot egyébként velünk az Ausztrálok játszották el, csak mi a repülőn vártunk 1 órát a nem tudjuk mire, ahol mellesleg nem ment a klíma és 626ezer fok volt... (a pankrátoros részen jó 5 percig röhögtem csak^^)

AttA 2010.12.13. 22:45:03

@szonyoka: Bár megfordult a fejemben, de végül nem csentem el, mint végül kiderült ezt jól tettem, ellenőrizték a szobát mielőtt kiengedtek a hotelből...

AttA 2010.12.13. 22:46:47

Kiegészítés: A business-class-on való utazás lehetőségét köszönöm Apunak, aki a mérföldjeiből rám szánt 35000-et, hogy upgrade-eljük a jegyemet!

VAttA 2011.01.01. 22:44:35

Azért pontosítsunk: a Chelsea Hotel szobái egyediek voltak. Az enyémben például nem voltak ilyen gyönyörű, színes fésűk, az első 3 napban függöny sem volt a fürdőkádnál. Így aztán minden zuhanyzás tóvá alakította az egész fürdőszobát. 3 nap után egyszercsak lett függönyöm, igaz 10 cm-rel a kád széle fölött végződött. Így aztán csak a fürdőszoba fele vált tóvá ezután. Viszont nekem az egyágyasban volt 4 poharam, míg Attának és Balázsnak a szobájában csak 2 pohár volt összesen. Az áthallós ajtó a szomszéd szobába sajnos nekem is része volt a szobafelszerelésnek:-(